joi, 2 februarie 2017

Central Park - Guillaume Musso ( recenzie )

Vreau să încep acest articol prin a vă mărturisi cât timp am căutat această carte. Despre Guillaume Musso auzisem destul de puţine lucruri şi aveam şi mai puţine persoane cunoscute care citiseră măcar o carte a lui, totuşi internetul vuia de fotografii, recenzii şi discuţii pe marginea cărţilor sale. Iar cum eu, cu încăpăţânarea mea spcifică, am hotărât să nu citesc nicio recenzie/părere înainte de a pune mâna pe carte, mă găseam pusă într-o ipostază care îmi punea la încercare răbdarea.

Fără să o mai lungesc a durat aproximativ 3 luni până ce am reuşit să prind Central Park, cartea ce a fost vândută în peste 75.000 de exemplare la doar 3 zile de la lansare. Este un thriller uşor romantic, plin de suspans şi cu un final neaşteptat. În 360 de pagini te ţine cu sufletul la gură, îţi stimulează toate simţurile şi îţi pune imaginaţia în funcţiune. Modalitatea folosită pentru a povesti acţiunea te face să te simţi ca şi cum ai vedea un film, însă prin ochelari de realitate virtuală. Din când în când, în acţiunea propriu-zisă sunt inserate fragmente din trecutul unuia dintre protagonişti, flash-back-uri ce reuşesc să desăvârşească personajul şi să îl plaseze într-o acţiune verosimilă.

În linii mari, povestea sună aşa:
"Alice și Gabriel n-au nicio amintire din noaptea care tocmai s-a încheiat. Cu toate acestea, n-o vor putea uita curând... Alice este o blondă zveltă de vreo treizeci de ani, căpitan de poliție în Brigada Criminalistică din Paris. Gabriel este un pianist de jazz american. Cei doi se trezesc la 8 dimineața pe o bancă din Central Park, New York, legați cu cătușe unul de altul. Nu se cunosc și nici nu își amintesc să se fi întâlnit vreodată. Mai mult decât atât, cu o noapte înainte, Alice a ieșit să petreacă împreună cu trei colege pe Champs-Elysées, iar Gabriel a cântat cu un saxofonist la Brown Sugar, un club de jazz din Dublin. Acum realizează că au rămas fără acte, fără bani și fără telefoane mobile. Iar dacă nu aveau deja suficiente motive să se alarmeze, Alice are cămașa pătată de sânge și din arma ei lipsește un glonț. La frică se adaugă disperarea. În mod evident, ceva grav se petrecuse în noaptea aceea și nu au altă soluție decât să afle ce s-a întâmplat. Adevărul pe care îl vor descoperi le va schimba viețile pentru totdeauna. "

Deşi începe cam ca seria de filme Saw, (un personaj despre al cărui trecut nu ştim nimic, doar intuim anumite vicii, este pus într-o situaţie limită, într-un punct în care trebuie să demonstreze dacă preţuieşte viaţa) povestea din Central Park este total diferită. Acţiunea îţi pune sângele în mişcare, te lasă să faci supoziţii şi apoi îşi schimbă total cursul. Nu este exclus ca în timpul în care lecturaţi cartea să nu vă puteţi înăbuşi tot felul de exclamaţii (la mine a predominat "Nu creeed!"). Aşteptaţi-vă ca tot ce pare previzibil să ia o întorsătură incredibilă, iar voi să nu vă puteţi despărţi prea uşor de acţiune. Pe mine m-a antrenat destul cât să termin în doar câtva ore.

Per total, cartea este despre o poveste ciudată de dragoste, despre o soartă care este prea nedreaptă cu unii şi prea blândă cu ceilalţi. Este despre viaţă şi cum lucrurile par mai simple când iubeşti şi eşti susţinut.

Dacă v-an făcut curioşi, cartea este disponibilă AICI .
Această recenzie a fost posibilă cu ajutorul Editurii ALL.