luni, 6 februarie 2017

Mâine - Guillaume Musso ( recenzie )

„Mâine” este a doua carte pe care o citesc a lui Guillaume Musso. Ce-i drept, a fost un pic mai abiguă decât prima, însă a avut un pic mai mult „thriller” în ea. Și chiar dacă anumite elemente nu se leagă, Musso reușește să facă finalul cărții la fel de imprevizibil cum îi e stilul.

„Emma locuieşte la New York, are 32 de ani şi încă îl mai caută pe bărbatul vieţii ei. Matthew locuieşte la Boston, şi-a pierdut soţia într-un cumplit accident de maşină şi îşi creşte singur fetiţa de patru ani. Cei doi se cunosc pe Internet şi, după un schimb de e-mailuri, cred că au în sfârşit dreptul la fericire. Dornici să se vadă, îşi dau întâlnire într-un micuţ restaurant italienesc din Manhattan. În aceeaşi zi, la aceeaşi oră, fiecare dintre ei intră pe uşa restaurantului. Sunt conduşi la aceeaşi masă şi totuşi... nu se vor întâlni niciodată. Joc al minciunilor? Fantasma unuia? Manipularea celuilalt? Victime ale unei realităţi care îi depăşeşte, Matthew şi Emma îsi vor da repede seama că nu e vorba de o simplă întâlnire ratată... ”

Ca să fiu un mic spoiler, am să vă povestesc fără prea multe detalii ce se întâmplă cu cei doi. Emma trăiește în anul 2010, iar Matthew în anul 2011.  Este o diferență de 1 an între cei doi chiar dacă New York și Boston nu sunt atât de depărtate unul de celălalt. Emma și Matthew nu reușesc să se întâlnească și comunică printr-un singur dispozitiv... același dispozitiv. Așa cum probabil intuiți, intervin niște schimbări în prezentul și viitorul ambilor protagoniști.

Cartea este plină de răsturnări de situație care îți pun sângele în mișcare, genul de momente în care ai nevoie de o pauză de la citit pentru că altfel nu ai mai putea continua. Nu știu dacă vouă vi se întâmplă, însă în momentele cele mai tensionate din carte, eu am nevoie de o mică pauză. Guillaume Musso mă face să trăiesc cartea, paragraf cu paragraf.

Dacă v-am făcut curioși, aștept comentariile cu părerea voastră despre carte.

Detalii despre carte:
Format carte: B5 Cartonată